De wondere wereld van Jilles #7 – Curacao!

Hallo allemaal! We zijn net een paar dagen terug van Curacao. Ik heb een heerlijke vakantie gehad! Lezen jullie mee met wat ik allemaal heb beleefd?

Het begon allemaal al voor de vakantie. Met papa ging ik een foto maken. Ik moest op een stoeltje zitten en toen kwam er een flits. Papa liet me zien dat ik op een klein plaatje was gekomen. We gingen meteen één zo’n plaatje inleveren in een gebouw waar allemaal mensen aan het wachten waren. Een week later kwamen we er weer en kreeg ik een bruin boekje. Daar zat mijn plaatje weer in!

paspoort

In huis stond een grote koffer, waar ik heel goed in kon zitten. De spullen die erin lagen, heb ik eruit gehaald. Zo was het net een boot.

koffer

Waarschijnlijk vond mama dat niet zo leuk, want de volgende dag werd ik door opa en oma opgehaald en ging ik bij hen slapen. Papa en mama kwamen pas de volgende dag daar. Met de koffer. Dicht, helaas.

We gingen allemaal slapen bij opa en oma. Ik was heerlijk aan het slapen en toen maakte papa mij opeens wakker. Héél vroeg was het. We gingen rechtstreeks de auto in. Ik moest mijn ontbijt in de auto opeten! We hebben een eind gereden en toen kwamen we in een enorm groot gebouw, met heel erg veel mensen met ook allemaal grote koffers. En mijn oom en tante en grote neef waren er ook! Dit leek heel leuk te gaan worden!

vliegveld

We mochten van de grote mensen uit de buggy en dus gingen we allebei heel hard rennen. Ik zag iets heel moois en rende er naar toe, maar toen knalde ik opeens terug en deed ik me erg pijn aan mijn voorhoofd. Toen papa me optilde, zag ik dat ik tegen glas aan was gerend. 🙁

Sowieso heeft deze vakantie me lichamelijk niet helemaal goed gedaan. Zoals gewoonlijk heb ik veel blauwe plekken verzameld, maar er is zelfs een stukje van mijn tand afgebroken. Voelt wel grappig.

stukje van tand

Maar goed, terug naar waar ik was. Na heel veel wachten, gingen we met z’n allen door een grote gang en kwamen toen in iets met heel veel stoelen. Heel dicht op elkaar. Mama vertelde dat we in een vliegtuig zaten en buiten kon ik zien wat een vliegtuig was. Echt groot!

in het vliegtuig

Al snel verveelde ik me en dus mocht ik even piano spelen. Ik ben hier behoorlijk goed in, al zeg ik het zelf.

piano spelen

Ik vond het eigenlijk helemaal niet zo leuk in het vliegtuig. Je kunt helemaal niet goed spelen en rennen. Ik ging wel met papa achterin op een stoel zitten, maar ook dat was klein. En er liepen heel veel mensen langs, terwijl ik zo graag wilde slapen.

Gelukkig kwam er een einde aan de reis. We gingen uit het vliegtuig en mama trok meteen mijn trui en broek uit. Daar was ik wel blij mee. Want het was warm! Dit was dus het eiland met een Zee. Die van mijn tante Nynke. En ook van oom Erik dus. Dit weet ik, want zij stonden buiten op ons te wachten. Ik vond het leuk om ze weer te zien!

We gingen met de auto naar een huis. En daar waren twee zwembaden! Eén was best gek, want die had bubbels. Je kon ook heel ver kijken over water. De zee is dat. Meteen zijn we gaan zwemmen, omdat het zo warm was.

villa

Met mijn neef had ik al snel een leuk spel bedacht. We gingen al het speelgoed in het bubbelende zwembad gooien. Helaas kon ik er niet bij om het er weer uit te halen. Gelukkig deden de groten dit soms wel als ik heel zielig keek. Het bleek trouwens dat boekjes er niet in mochten en mijn grote neef probeerde nog een telefoon, maar daar werden de groten ook niet heel blij van. Beetje gek, want dat is toch ook speelgoed?

speelgoed in bubbelbad

De volgende dag gingen we de stad in. Je moet even zoeken op de foto, maar we staan erop!

curacao

We hebben heel lekker een ijsje gegeten op een terras en er kwam een hele grote boot met heel veel raampjes langs. ijsje eten

Later zijn we ook nog paar keer in de stad geweest. Die stad is van Willem. Je kunt er dus heel lekker ijsjes eten, maar ook staan er grappige dingen op straat.

gek dinggekke pop

Eigenlijk weet ik niet meer zo goed wanneer ik wat heb gedaan…Maar ik heb in ieder geval ontzettend veel gezwommen. Ik blaas ook zelf mijn zwembandjes al op!

zwembandjes opblazen

Ik heb gezwommen in het bubbelende zwembad en in het grote zwembad. Ik kan ook echt goed in het water springen en zelfs al best goed zwemmen.

zwemmenzwemmen met tante Nynke

Maar ook in de zee. Ik rende zo de zee in. Dat is heel grappig. En dat water van de zee is een beetje anders dan gewoon water, want als je staat, duwt het je zo om. Best lastig dus.

op het strand

Verder hebben we ook gekeken naar vissen. En grote roze vogels.

seaquarium

We gingen daar ook kijken naar een zeeleeuw. Zo noemden ze het dier, maar hij lijkt helemaal niet op een leeuw. Grote mensen zijn soms zo ingewikkeld. Die zeeleeuw deed soms iets en dan gingen we heel hard klappen. Ik deed alleen mee met het klappen. Ik heb niets gezien van wat de zeeleeuw deed. We zaten in de zon en er was geen wind en ik had het zó warm. Ik heb papa zijn ijsje opgegeten, mama haar ijsje en ook de helft van tante Hiltsje haar ijsje. Beetje kou had ik echt wel nodig.

Ik ben dan ook sowieso gek op ijsjes, maar ook op cocktails. Dat is lekker drinken in een groot glas. Dat dronk mama ook steeds en wilde ik dus ook.

cocktail drinken

Sowieso heb ik zeer goed gedronken in die hitte daar.

dorstig weer

Wat ook wel heerlijk was, is dat ze zelfs daar kleine hoekjes voor me hadden. Daar kon ik dan even in kruipen. Ik trek me graag soms even terug. (En nee, ik heb rechts niet mijn vingers in het stopcontact. Dat mag namelijk niet.)

hoekje 2hoekje

Oja! Met mijn neef heb ik natuurlijk veel gespeeld en ik mocht soms ook met hem meekijken naar de kleine televisie. Dan keek ik naar best wel grote jongens televisie.

op onderzoekfilmpje kijken

Eén dag gingen we eerst een stuk rijden en toen kwamen we in een soort bos. Wij hebben thuis ook een bos, dus ik wist wel waar we heen moesten en heb iedereen mij laten volgen. We kwamen uit bij water (alweer water…).

bos curacao

Eigenlijk was ik toen al hartstikke moe en had ik helemaal geen zin in al dat gedoe. Daarom heb ik tante Nynke opgehaald en gelukkig was zij zo lief om met mij in de auto te gaan zitten, zodat ik kon slapen.

open veld

slapen

In die auto kon je heerlijk slapen. Ik ben niet de enige die dat vond…

allemaal slapen

Maar na mijn dutje in de auto had ik weer veel energie. Ik vind het heerlijk om over verschillende dingen heen te stampen. Ze hadden hier allemaal plankjes. En hele grote beesten op de muur. Die beesten keken steeds een beetje boos terwijl ik aan het stampen was. Maar ze zeiden niks, dus ik ben gewoon doorgegaan.

boze schildpadden

We gingen diezelfde dag ook naar water kijken. Wel een mooie kleur hoor, maar ik spring er liever in. Ik snap niet waarom we er met z’n allen voor moeten gaan staan en dat ik dan naar een telefoon moet kijken en lachen.

strand

Maar het was wel heel leuk verder en heerlijk weer steeds. Behalve aan het einde. Toen ging het zo nu en dan heel hard regenen. Wat ook wel weer leuk was. We hebben lekker in de regen gedanst.

regen

En voor ik het wist, was iedereen aan het opruimen en gingen we niks meer doen. Ik snapte er niks van, maar mama vertelde dat we weer naar huis gingen. Dat vond ik wel jammer. Vond het namelijk heel leuk bij tante Nynke en ome Erik. En in het vliegtuig vond ik ook niet zo leuk eigenlijk. Gelukkig viel het terug naar huis wel een beetje mee. De juffen deden voor mij het licht een heel tijd uit. Dus toen kon ik beter slapen. Eerst bij mama en toen bij papa. Ik had het niet eens door toen de lichtjes weer aangingen.

slapen in vliegtuig

En toen moest de dikke jas weer aan. Thuis is best wel heel koud!

weer naar huis

Maar ik was ook wel blij om weer thuis te zijn. Ik zal tante Nynke en ome Erik erg missen, maar volgens papa en mama gaan we snel weer. 🙂

Erik en Nynke

En ook oom Johannes, tante Hiltsje en Jens bedankt voor de leuke vakantie! Ik vond het heel leuk met jullie. johannes, hiltsje en jens

(Misschien moet ik volgende keer toch maar kijken naar de telefoon, is toch wel leuk zo’n foto…)

Tot de volgende keer!

Groetjes Jilles

8 Responses to “De wondere wereld van Jilles #7 – Curacao!”

• Fenna Rixt Bouma

Is weer een erg leuk verhaaltje, Jilles!;) Wat een belevenissen allemaal. Groetjes aan heit en mem van ons allemaal.

• Tante Nynke

• mamazingmama

Hey Jilles! Daar ben je weer, leuke vent! Ik had je gemist hoor, maar geen wonder want jij was op reis. En wat voor een! Super leuk lijkt me dat joh, Curacao! En wat heb je veel meegemaakt! Mooi op de foto voor je paspoort en met je coole snorreshirt hopla in de koffer. Je bent toch niet zo in het vliegtuig gegaan onderin? o nee, je was lekker piano aan het spelen! Dat zou Noah ook wel leuk vinden. Hoe doe je dat nou in het vliegtuig? En wel gek trouwens dat je niet met de telefoons mocht spelen! Je moet toch ook gewoon soms bellen met iemand, of dat nou onderwater is of niet. 😉 Nou jilles, Noah en ik hebben weer genoten van je avonturen. Zeg maar dat je mama leuk erover schrijft. Tot gauW!

• Hoi Chantal! Leuk om weer van je te horen! Jullie waren toch ook op vakantie geweest? Hadden jullie het ook zo leuk als wij?
      Groetjes Jilles

• Gerrie

Wat een belevenissen allemaal, Jilles. Mooie foto op het paspoort. De Efteling vond je al geweldig en nu heb je ook al in het vliegtuig gezeten. Wat maak jij al veel mee in jouw jonge leventje. Vakantie is heerlijk, vooral de zee maar je zult het in Grun vast ook wel weer naar de zin hebben. Fijn om te lezen wat je allemaal hebt gedaan.
    Mem schrijft dat toch maar allemaal even voor je op. Geweldig. Ook leuk voor later.
    Veel last van jetlag gehad toen je weer thuis was? Groetjes en in dikke tut

• Nou het was wel even lastig om weer in het ritme te komen, maar gaat nu alweer helemaal goed!
      Ik heb het hier inderdaad heel erg naar mijn zin! Lekker door het bos rennen op mijn laarzen, heerlijk!!
      Groetjes en tut terug!

Laat een berichtje achter!